Microsoft Outlook är en av de mest populära för att skicka och ta emot e-post. I MS Outlook kan du av misstag radera ett e-postmeddelande av stor betydelse. Men lyckligtvis finns det några mekanismer och några verktyg som är inbäddade i Microsoft Office-paketet som kan hjälpa dig med hur du återställer raderad e-post i Outlook 2010, 2013 och så vidare. Dessutom finns vi också här för att hjälpa dig i dessa svåra omständigheter genom att hämta raderad e-post från Outlook.
Del 1: 2 sätt att återställa raderad Outlook-e-post
1. 3 steg för att återställa raderad Outlook-e-post från raderade objekt
Det första sättet, vi kommer att börja med, är den inbyggda funktionen för att återställa raderad Outlook-e-post, som tillhandahålls av själva Microsoft Outlook. Följande är de tre grundläggande stegen att ta för att återställa din raderade e-post från mappen "Borttagna objekt" i programmet:
Steg 1: Öppna MS Outlook på skrivbordet.
Steg 2: Gå och klicka på mappen "Deleted Items", som finns i den vänstra sidofältet på skärmen, där finns e-postmeddelanden som du har tagit bort.
Steg 3: Sök nu efter din raderade e-post och högerklicka på den och välj sedan alternativet "Flytta" och sedan "Annan mapp" från listan.
Steg 4: I nästa fönster väljer du mappen att flytta objektet till och trycker på OK.
Notera: Om du använder MS Outlook webbversion kan du återställa alla dina raderade filer på en gång, för att göra det behöver du bara klicka på återställningsalternativet utan att klicka på någon av de specifika e-postmeddelandena för att återställa, och som standard alla dina raderade e-postmeddelanden kommer att återställas i inkorgen. Om du inte kan hitta e-post i mappen Borttagna objekt kan du hämta från mappen Återställbara objekt
2. Hämta borttagen Outlook-e-post från mappen Återställbara objekt
Det finns ibland när du kanske har tömt mappen för borttagna e-postmeddelanden och du vill ha det borttagna e-postmeddelandet oavsett vad. Det finns också en lösning för detta problem som är vårt andra sätt att hämta raderad e-post i Outlook från mappen "Återställ borttagna objekt". Följ stegen som beskrivs nedan och återställ e-postmeddelandet som du också har tagit bort från mappen "Borttagna e-postmeddelanden":
Steg 1: Öppna MS Outlook på skrivbordet.
Steg 2: Gå och klicka på fliken "Mapp", som finns i den övre rubriken på skärmen.
Steg 3: Klicka på alternativet "Återställ borttagna objekt" som visas i mapppanelen.
Alternativt kan du gå till mappen "Borttagna objekt" och klicka på alternativet "Återställ objekt som nyligen tagits bort från den här mappen", som finns överst på panelen för borttagna e-postmeddelanden.
Steg 4: Sök nu efter din raderade e-post i fönstret, klicka på "Återställ valda objekt" och klicka på OK.
Del 2: Återställa raderad Outlook-e-post med Stellar Repair för Outlook
Ett annat sätt som kan hjälpa dig att återställa dina viktiga och värdefulla raderade e-postmeddelanden är "Outlook PST Recovery Tool". Här rekommenderar vi Stellar Repair for Outlook, som har många av återställningsverktygen för alla dina problem. Detta verktyg har fått förtroende hos administratörer och användare över hela världen för att återställa data och e-postmeddelanden från de skadade eller skadade PST-filerna. Alla steg för att reparera och återställa dessa filer nämns nedan:
Steg 1: Öppna programmet "Stellar Repair for Outlook" på din enhet.
Steg 2: Bläddra efter platsen för PST-filen, du vill reparera / återställa. (Vanligtvis är platsen för dina PST-filer "C:\\ Dokument > Outlook-filer").
Steg 3: Om du inte känner till filplatsen för PST-filen, klicka på "Sök"-knappen och ange den enhet du vill söka först efter PST-filerna. Detta kommer att resultera i alla PST-filer som finns på den önskade enheten.
Steg 4: Välj nu filen du vill reparera och klicka på OK.
Steg 5: Reparationsprocessen börjar och tiden för reparation beror på storleken på Outlook-datafilen som du reparerar.
Steg 6: När reparationen är klar återställs de permanent raderade e-postmeddelandena.
Del 3: Vanliga frågor om att återställa raderade Outlook-e-postmeddelanden
F1: Varför visas inte mina e-postmeddelanden i min inkorg?
Den här typen av problem orsakas oftast av fel och ibland på fel inställningar. Om du står inför problem som saknade e-postmeddelanden, bör du prova anpassade filterinställningar, det finns chanser att du kan hitta dina saknade e-postmeddelanden där.
F2: Varför visar inte alla mina e-postmeddelanden i Outlook?
Det finns flera anledningar till att det händer, en av dem är problemet med internetanslutning. Du kan också ha synkroniseringsproblem på grund av att ditt Outlook-konto används på olika enheter. En annan anledning kan vara att du kanske har använt några avancerade filter på din inkorg för att bara visa dig angivna e-postmeddelanden från dina specifika e-postkonton.
F3: Varför fungerar inte min Outlook-e-post?
Det här problemet kan uppstå i de flesta fall när du inte har en stark internetanslutning. Din internetleverantör kan ha en brandvägg konfigurerad som begränsar att dina e-postmeddelanden skickas eller tas emot på ett felaktigt sätt. Eller i vissa fall när dina uppgifter och kontoinställningar är felaktiga.
Läs också: Jag har glömt mitt Outlook-lösenord, vad ska jag göra då?
Sammanfattning
När du har fastnat i en situation som att du har raderat dina e-postmeddelanden eller händelser eller uppgifter, behöver du inte oroa dig, och vi har försett dig med några av de bästa sätten att återställa raderad Outlook-e-post. Du kan också använda verktyget Stellar Repair for Outlook, detta kan hjälpa dig att återställa alla typer av raderade eller skadade e-postmeddelanden, uppgifter, händelser eller kalender på grund av dess omfattande funktioner som täcker alla typer av problem angående postlåda (Outlook) och kan hjälpa dig att fixa dem omedelbart. Och om du har problem med återställning av Microsoft Office-lösenord kan du försöka PassFab för Office . Om du fortfarande har några frågor eller tvivel om hur du återställer raderad e-post kan du fråga oss och ge din feedback om lösningen.