Ibland hamnar du i det här problemet "det uppstod ett fel vid anslutningen till Apple ID-servern." Det inträffar ofta när du försöker logga in på iTunes eller iCloud och Apple Store, vilket kanske inte verkar särskilt trevligt för någon. Vanligtvis betyder det att vi inte kan ansluta till Apple iCloud-verifieringsservern.
Men om du inte löser problemet finns det inget alternativ att logga in på din Apple Store, och det betyder att du inte kan komma åt flera Apple-tjänster. Det är därför vi tillhandahåller värdefulla fixningar för att lösa problemet med ett fel vid anslutning till Apple ID-servern. Så, låt oss börja.
Del 1: Vad som orsakar "Verifiering misslyckades Det uppstod ett fel vid anslutning till Apple ID-servern"
Innan vi går vidare måste vi först veta varför verifieringen misslyckades, det uppstod ett fel vid anslutningen till Apple ID-servern. Vanligtvis får det dig att tro att du har angett fel användarnamn eller lösenord. Det är dock inte huvudorsaken; felaktigt användarnamn och lösenord leder till detta fel.
Dessutom kan uppdatering till senare iOS-versioner leda till ett fel vid anslutning till Apple ID-servern när du försöker logga in och återställa din säkerhetskopia från iCloud. Vanligtvis uppstår det på grund av en dålig internetuppkoppling, medan Apple-servern kräver en stark och stabil anslutning för att logga in. Här nedan följer 8 snabba lösningar.
Del 2: 8 tips för att åtgärda fel vid anslutning till Apple ID-servern
- 1. Kontrollera Apples systemstatus
- 2. Kontrollera nätverksanslutning
- 3. Hämta verifieringskod från en annan enhet
- 4. Sök efter uppdateringar
- 5. Starta om din enhet
- 6. Ställ in datum och tid automatiskt
- 7. Inaktivera VPN
- 8. Logga ut och logga in igen
Innan du läser följande tips, här är videoguiden för dig:
1. Kontrollera Apples systemstatus
Gå först in på Apples systemstatussida på din iPad eller iPhone för att kontrollera din systemstatus innan du fortsätter. Ibland går Apple-servrar ner för att orsaka "det uppstod ett fel vid anslutningen till Apple ID-servern."
Om du hittar ett Apple-ID eller iCloud och loggar in med en gul skylt betyder det att Apple-servern har ett aktivt problem. Så vänta tills de löser sig. Men när det gäller alla gröna skyltar måste du felsöka problemet eftersom problemet är på din sida. Så, följ nu nästa steg.
2. Kontrollera nätverksanslutning
Efter en iOS-uppdatering stängs Wi-Fi av automatiskt. Så, gå till Inställning> WIFI och slå PÅ. Men i vanliga fall måste du först stänga av strömbrytaren. Vänta bara i 20-30 sekunder och slå PÅ strömbrytaren.
Se dessutom till ett snabbt WIFI-nätverk eftersom verifieringen misslyckades vid anslutning till Apple ID Server på grund av en dålig internetanslutning. Så se till ett snabbt WIFI-nätverk eller anslut din iDevice till ett mobilnätverk.
3. Hämta verifieringskod från en annan enhet
Du måste generera en verifieringskod genom att logga in på en annan Apple-enhet med samma Apple-id och lösenord eftersom din iOS-enhet inte kan synkroniseras med ditt Apple-ID. För att generera verifieringskod, gå till Inställning> Apple ID> Säkerhet och lösenord och tryck sedan på "Hämta verifieringskod."
Efter att ha genererat verifieringskoden lägger du den nu i felet som står inför iOS-enhet som iPhone eller iPad touch. Du kan dock generera verifieringskod på din Mac genom att bara gå in i Systeminställningar > Apple ID > Lösenord och säkerhet.
Om du använder gamla macOS, gå sedan till system > iCloud-inställning > Kontoinformation > Säkerhet. Se till att du använder ett Apple ID-konto eftersom flera konton skapar autentiseringsproblem, så logga ut från alla konton.
4. Sök efter uppdateringar
Se till att din enhet är uppdaterad till den senaste versionen, och om inte, gå till iPhones Inställning> Allmänt> Programuppdatering och ladda ner och installera uppdateringen.
5. Starta om din enhet
Du kan bli av med vissa problem genom att bara starta om eller tvinga omstart av din Apple-enhet. Det är enkelt, men på iPhone X, 11 och andra iOS-enheter med ansikts-ID måste du trycka och hålla ned volym upp- och sidoknappen samtidigt tills skjutreglaget för avstängning visas.
6. Ställ in datum och tid automatiskt
Ibland, i händelse av felaktigt datum och tid, kan vi inte synkronisera och har fastnat på detta "det uppstod ett fel vid anslutning till apple id-servern." Så se till att du ställer in datum och tid automatiskt, och om inte, gå till inställning > Allmänt > Datum och tid.
Men om det redan är inställt på Automatiskt, stäng av inställningarna. Vänta ett tag och slå sedan PÅ. Efter att ha gjort det, starta om enheten och logga in på din iCloud- eller iTunes-butik.
7. Inaktivera VPN
Om du kör ett VPN som OpenDNS och Cisco paraply, inaktivera först VPN på din iOS; gå till inställningar > Allmänt > VPN och inaktivera det. För Mac-datorer, Apple-menyn > Systeminställningar > Nätverk och inaktivera den.
8. Logga ut och logga in igen
Det är enkelt.
För iPhone eller iPod touch: Inställningar > iTunes & App store > Apple ID och logga ut. Efter att ha loggat ut, logga nu in igen. Men om du är det kan inte logga ut , du måste försöka PassFab iPhone Unlocker för att låsa upp ditt Apple-ID utan något lösenord.
Först, ladda ner och installera PassFab-programvaran och följ dessa steg;
Efter installationen, starta den och välj Lås upp Apple-ID.
- Efter val av läge, anslut nu din iPhone till en bärbar dator eller PC.
- Men du måste trycka på "lita" på din enhet och ange enhetens lösenord för att säkerställa ditt förtroende.
Klicka nu på knappen "Starta Ta bort" för att kringgå Apple ID eller iCloud-konto.
Följ instruktionerna för att konfigurera din enhet och grattis till att ditt Apple-ID har tagits bort.
Vanliga frågor: Du kanske vill veta om fel vid anslutning till Apple ID-server
F.1 Varför kan jag inte ansluta till Apple-servern?
Vanligtvis beror det på en dålig internetanslutning, felaktigt datum och tid, VPN, gammal uppdateringsversion och Apple-serverproblem som gör att du håller fast vid det här meddelandet. Det uppstod ett fel vid anslutningen till apple id-servern.
F.2 Varför står det att mitt Apple-ID inte kan användas?
Det kan finnas två anledningar; 1_ Apple-servrars problem. 2_ Du är inte den ursprungliga ägaren, eller så har du köpt en begagnad enhet. Så använd PassFab iPhone Unlocker för att bli av med det här problemet.
F.3 Hur kringgår du aktiveringslåset på din iPhone?
Lansera PassFab Activation Unlocker och anslut din iOS-enhet. PassFab laddar automatiskt ner jailbreak-verktyget och efter nedladdning sätter du in ett USB-minne för att bränna jailbreak-miljön. Klicka senare på start och perm för att radera allt i flashenheten. Klicka sedan på ta bort för att låsa upp iCloud-aktiveringslåset.
Slutsats
Se till att följa stegen ovan för att bli av med verifieringen misslyckades det uppstod ett fel vid anslutningen till apple id-servern. Dessa 8 snabba steg kommer säkert att hjälpa; men om du kommer att möta utloggning, ta bort Apple ID eller iCloud genom PassFab iPhone Unlocker för att eliminera felet vid anslutning till apple id-servern.